!!! 
   Povolení ukládání dat formulářů pro uživatele Readeru  
     Normálně nemohou uživatelé Readeru ukládat vyplněné kopie formulářů,  
     které vyplní. Můžete však rozšířit práva na uživatele aplikace  
     Reader 8 a novější, kteří tak budou moci tuto operaci provádět.  
     V aplikaci Acrobat Pro a Pro Extended tato práva rovněž zahrnují  
     možnost přidávat poznámky, používat nástroj Psací stroj a digitálně  
     podepisovat soubory PDF. 
     1.Otevřete jeden soubor PDF nebo vyberte jeden dílčí soubor PDF v  
       portfoliu PDF. 
     2.Pokud provádíte úpravy formuláře, klikněte na možnost Ukončit  
       úpravy formuláře v pravém horním rohu formuláře. 
     3.Proveďte jeden z následujících úkonů: 
       ¦(Acrobat Pro a Pro Extended) Zvolte možnost  
         Další volby > Rozšířit funkce programu Adobe Reader. 
       ¦(Pouze Acrobat Standard) Zvolte možnost  
         Další volby > Rozšířit vyplňování formulářů a uložit v Adobe Readeru. 
    Tato rozšířená práva jsou omezena na aktuální PDF. Pokud vytváříte  
    jiný formulář PDF, je nutné tento úkol provést znovu, aby uživatelé  
    aplikace Reader mohli ukládat své vyplněné kopie daného dokumentu PDF. 
    !!! 
 
 
       a) v programu pro editaci PDF souborů ( např. Nitro PDF ) : 
 
   - vybrat příslušný PDF soubor do kterého chceme umístit data z aplikace 
 
   - na začátku práce s PDF souborem by se měl nějak kategorizovat a zadat 
     heslo, ať není zneužitelný a pokud má více stran, tak nadefinovat 
     záložky (bookmarks) : 
 
      - v menu zapnout 'Documents' -> 'Properties' -> 'Summary', pak se 
        objeví levý sloupec a zde doporučuji vyplnit tato pole : 
 
        Title   -> název PDF zobrazovaný ve vlastnostech dokumentu, 
                   např. 'Potvrzení o zdanitelných příjmech' 
        Author  -> 'SW Morava s.r.o.' 
        Subject -> pojmenování seskupení PDF tiskopisů 1 tématiky 
                   např. 'MZ tiskopisy PDF - daň zálohová' 
 
      - pokud má PDF dokument více stran, je dobré definovat záložky : 
 
        - v levém sloupci rozkliknout 'Initial view' a volbu 'Show', kde 
          si vyberte volbu 'Page view and bookmarks palette', tzn. že PDF 
          tiskopis se otevře zároveň s vyobrazenými záložkami 
 
        - samotná tvorba záložek je v 'Edit' -> 'Bookmarks' -> 'Show 
          Bookmarks Panel', v levém sloupci se nahoře objeví lišta s 8 
          ikonkami, postup je následovný : 
 
          - 2.ikonka 'Pages' -> zobrazí se strany -> klikněte na 1.stranu 
            (označí se červeným rámečkem) 
 
          - 3.ikonka 'Bookmarks' -> klikněte v levém panelu pravým 
            tlačítkem a volte 'New', upravte název, např. "1.strana..." 
 
          - tento postup opakujte pro každou stranu, výsledek ověříte 
            poklepáním odkazů na strany a dokument by se měl dle těchto 
            kliknutí pohybovat 
 
      - zaheslování PDF tiskopisu (v levém sloupci ikonka 'i') nebo znovu 
        zapnout 'Documents' -> 'Properties' -> 'Document Security' : 
 
        - v levém sloupci rozkliknout 'Document Security', poté 'Method', 
          vyberte volbu 'Password security', pak vyplňte takto : 
 
          Compatible with -> version 7 and later 
          Require a password to change permissions -> zaškrtnout 
          Permissions passwords -> heslo stejne jako pro kodovani datovych 
                                   souboru (sdeli Jarda) 
          Change allowed -> Any except extracting pages 
 
          a pak OK a znovu potvrdit heslo 
 
      - poté doporučuji levý sloupec zavřít ať je více místa pro další 
        práci při definování textových polí ... 
 
   - definování textových polí, do kterých se dají posílat data je 
     v menu 'Tools' -> 'Form Fields' -> 'Text Fields' 
 
      - dle potřeby myší natáhnout pole pro data (držet pravé tlačítko) a 
        po jeho spuštění se pole uloží a otevře se okno s nastavením pole 
 
      - nadefinovat příslušná tisknutelná pole, u nich nastavit zpravidla: 
 
      - záložka 'General' 
 
        Name     -> konvence 1. číselníková položka např. FIRMY->ADRESA 
                                                          UZIVATEL->ICO 
                             2. vypočítané hodnoty  např. XSUMA 
                                                          HODNOTA 
        Tooltip  -> popis pole, který uživatel uvidí, když na něm nechá 
                    kursor myši 
 
        Readonly -> zaškrtnout pokud chcete, aby uživatel NEmohl toto 
                    pole editovat, např. IČO, DIČ ... 
 
        Required -> zaškrtnout pokud chcete, aby bylo pole nutně vyplněno 
 
      - záložka 'Appearance' 
 
        Border color -> No color (barva ráměčku kolem pole) 
 
        Font Name    -> Arial nebo jiný standartní, který je ve Windows 
 
        Font Size    -> pokud se jedná o shluk více polí stejných vedle 
                        sebe či pod sebou, je lepší nadefinovat konkrétní 
                        velikost písma (např.10) ... když by jste měli 
                        velikost písma AUTO a pole např. plnili přes 
                        AllTrim() a pole by tak měly různou délku, pak se 
                        velikost písma automaticky přizpůsobuje délce 
                        textu a prostoru pole a tudíž ve stejně velkých 
                        polích mohou být použita různě velká písmena !!! 
 
      - záložka 'Options' 
 
        Alignment    -> Left / Right / Center (zarovnání obsahu) 
 
       b) v operaci ověřit existenci požadovaného PDF tiskopisu 
          a přichystat matici s daty pro PDF tiskopis 
 
       c) na konci operace použít funkci SwmAcrobat(), blíže viz 
          programová dokumentace této funkce pro vytištění požadovaného 
          PDF tiskopisu 
 
    
SW Morava .s.r.o.